پیشگام اقتصاد
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • سایر
  • اقتصاد کلان
  • بانک و بیمه
  • بورس
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • راه و مسکن
  • کشاورزی
  • نفت و انرژی
  • صنعت و تجارت
  • اقتصاد جهان
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • سایر
  • اقتصاد کلان
  • بانک و بیمه
  • بورس
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • راه و مسکن
  • کشاورزی
  • نفت و انرژی
  • صنعت و تجارت
  • اقتصاد جهان
۱۸ آبان ۱۴۰۴

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

پیشگام اقتصاد
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • سایر
  • اقتصاد کلان
  • بانک و بیمه
  • بورس
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • راه و مسکن
  • کشاورزی
  • نفت و انرژی
  • صنعت و تجارت
  • اقتصاد جهان
  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • سایر
  • اقتصاد کلان
  • بانک و بیمه
  • بورس
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • راه و مسکن
  • کشاورزی
  • نفت و انرژی
  • صنعت و تجارت
  • اقتصاد جهان
۱۸ آبان ۱۴۰۴

برای جستجو تایپ کرده و Enter را بزنید

سی ان بی سی: حملات راکتی، حرکت نفتکش‌ها به اسرائیل را مختل کرد

گروه: اقتصاد جهان | کد خبر: 11781 | تاریخ: ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۰

پایگاه خبری سی ان بی سی ( CNBC) گزارشی را به نقل از یک تحلیلگر ارشد نفت در شرکت تحلیل اطلاعات کالای کپلر منتشر کرد و آورد: این روزها کاهش قابل توجهی در تعداد نفتکش‌هایی وجود دارد که از طریق سیستم AIS به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند. در واقع ما هیچ تانکر حامل نفت خام را نمی‌بینیم که در مقطع کنونی با روشن ماندن سیستم AIS به سمت اسرائیل بروند.
سی ان بی سی: حملات راکتی، حرکت نفتکش‌ها به اسرائیل را مختل کرد

به گزارش پیشگام اقتصاد،  در بحبوحه جنگ بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین، تانکرهای نفتی در دریای سرخ اقدامات غیرعادی انجام می‌دهند و فرستنده‌های جهانی خود را که سیستم‌های شناسایی خودکار (AIS) نامیده می شوند، خاموش می‌کنند تا بتوانند بدون شناسایی از آب‌ها عبور کنند.

 

پایگاه خبری سی ان بی سی ( CNBC) گزارشی را به نقل از یک تحلیلگر ارشد نفت در شرکت تحلیل اطلاعات کالای کپلر منتشر کرد و آورد: این روزها کاهش قابل توجهی در تعداد نفتکش‌هایی وجود دارد که از طریق سیستم AIS به سمت اسرائیل حرکت می‌کنند. در واقع ما هیچ تانکر حامل نفت خام را نمی‌بینیم که در مقطع کنونی با روشن ماندن سیستم AIS به سمت اسرائیل بروند.

 

سی ان بی سی نوشت: این اقدامات کور کننده در شرایطی انجام می‌شود که به خطوط کشتیرانی نیز توصیه شده در صورت دریافت گزارش‌ها از حملات موشکی به بنادر اشدود و ایلات در اسرائیل، در مسافتی دورتر از ساحل منتظر بمانند.

 

شرکت جهانی مدیریت ریسک دریایی آمبری، شنبه گذشته در ابلاغیه‌ای به مشتریان خود پس از به صدا درآمدن ممتد آژیر هشدار در بندر اشدود گفت: به کشتی‌هایی که در بنادر اسرائیل پهلو می‌گیرند توصیه می‌کنیم اقدامات حفاظتی بالستیک را انجام دهند و در صورت به صدا درآمد آژیر هشدار، به اعضای خدمه توصیه می‌شود که در جایی امن قرار گیرند و حفاظت بالستیک می‌تواند شامل بخشی از کشتی باشد که زره ​​یا تجهیزات حفاظتی را در برمی‌گیرد.

 

به نوشته پایگاه خبری سی ان بی سی،  این روزها کشتی‌هایی که عازم اسرائیل هستند نه تنها سیستم‌های ردیابی خود را در حین سفر خاموش می‌کنند، بلکه در بندر اسرائیل هنگام تخلیه محموله نفت خام یا هر محموله دیگر خود نیز خاموش می‌شوند.  برای مثال بر اساس آنچه که داده‌ها نشان می‌دهد،  نفتکش Sea Galaxy محموله خود را در ۲۴ اکتبر در بندر حیفا تخلیه کرده است، در حالی که سیگنال AIS آن خاموش بوده است. این رفتار غیرعادی است و اطلاعات درباره تخلیه محموله را به تاخیر می‌اندازد.

 

به گزارش سی ان بی سی اگرچه هنوز هیچ گزارشی مبنی بر حمله به نفتکش‌ها در سواحل اسرائیل گزارش نشده است، اما اسرائیل به جامعه کشتیرانی جهانی اطلاع داده است که هر گونه خسارات جنگی که در آب‌های اقتصادی آن( سرزمین‌های اشغالی) رخ دهد، جبران خواهد شد و از سوی دیگر برخی از شرکت‌های حمل و نقل دریایی به دلیل خطرات جنگ، هزینه‌های  اضافی را به کالاهایی که به سمت اسرائیل می‌روند، اضافه می‌کنند.

 

بر اساس این گزارش، اسرائیل بندر عسقلان، بزرگترین بندر خود برای واردات نفت را به دلیل حملات موشکی بسته نگاه داشته و فعالیت در بندر اشدود نیز در نتیجه جنگ به میزان قابل توجهی کاهش یافته اما فعالیت بندر حیفا در شمال سرزمین‌های اشغالی همچنان پایدار باقی مانده است.

 

بندر اشدود مرکز عمده صادرات پتاس و برم از اسرائیل است. پتاس جزء اصلی کودها و برم ماده خام مورد استفاده در نساجی، داروسازی، نفت، گاز، صنایع غذایی و آشامیدنی، تولید برق، ساخت و ساز و الکترونیکاست.

 

گروه ICL، یک تولید کننده بزرگ مستقر در اسرائیل که کودها، مواد شیمیایی و مواد معدنی را برای بخش های کشاورزی و مواد غذایی تولید می کند، حدود یک سوم از منابع جهانی برم را تامین می‌کند.

 

طبق گفته ارائه دهنده داده‌ های زنجیره تامین Everstream Analytics، بندر اشدود در سال‌های اخیر به مرکز حمل و نقل کالاهای گروه ICL تبدیل شده است. شرکت ICL  اعلام کرده که صادرات برخی از کالاهای شیمیایی احتمالاً به تعویق خواهد افتاد حتی اگر تولیدکنندگان داخلی به فعالیت خود در هفته‌های آینده ادامه دهند.

 

«میرکو وویتزیک» مدیر جهانی شرکت Everstream گفته است: این روزها موشک‌ها به طور منظم به بندر اشدود در جنوب اسرائیل، دومین بندر بزرگ آنجا پرتاب می‌شوند.

 

وی افزود که عملیات در اشدود نیز به دلیل کمبود کارکنان کند شده است، زیرا ۱۰ درصد از کارگران به ارتش اعزام شده اند.

به گفته وب‌سایت Everstream، تعداد کشتی‌هایی که روزانه در بندر اشدود منتظر می‌مانند از زمان شروع جنگ به کمتر از پنج کشتی کاهش یافته است، در حالی که قبل از جنگ به طور میانگین بیش از ۱۵ کشتی بود.

وویتزیک ادامه داد: این نشان می‌دهد که خطوط کانتینری از بندر اشدود دوری می‌کنند و شاید به جای آن بیشتر به بندر حیفا متکی هستند.

Evergreen اولین شرکت کشتیرانی بود که ضمن تاکید بر ادامه وضعیت ناامنی در اسرائیل وضعیت فورس ماژور در آنجا اعلام کرده که آن را از هرگونه تعهدی در صورت وقوع جنگ و بلایا رها می کند به نحوی که  مسیر یک کشتی را که به سمت بندر اشدود در حرکت بود، منحرف کرد.

اسرائیل مواد غذایی را ۳ برابر صادرات، وارد می‌کند

سی ان بی سی نوشت: این یک خبر مهم است، زیرا اگر کشتی‌های بیشتری اعلام وضعیت فورس ماژور در اسرائیل کنند، این قضیه می‌تواند بر عرضه مواد غذایی به اسرائیل تأثیر بگذارد، زیرا بنادر اشدود و حیفا به عنوان بنادر اصلی برای واردات مواد غذایی در نظر گرفته می‌شوند و اسرائیل تقریباً سه برابر محصولات غذایی و کشاورزی را که صادر می‌کند، وارد می‌کند.

رژیم صهیونیستی در مصرف شکر، روغن‌های گیاهی، دانه‌های روغنی، خوراک، غلات و سایر مواد خام برای صنایع غذایی تقریباً منحصراً به واردات متکی است، در حالی که صنعت گوشت این رژیم نیز به واردات حیوانات زنده وابسته است.

انتظار می‌رود به دنبال احتمال حرکت کشتی‌های بیشتری از بندر اشدود و عسقلان به سمت بندر حیفا تعداد کشتی‌ها در این بندر افزایش یابد. هفته گذشته کشتی «سی ویولت» به جای مقصد اصلی خود، بندر عسقلان، در بندر ایلات پهلو گرفت.

سی ان بی سی افزود: رژیم صهیونیستی معمولاً حدود ۱۰ تا ۱۳ محموله نفت خام در ماه وارد می‌کند و طبق تحلیل کپلر اسرائیلی‌ها جریان خط لوله ایلات-عسقلان را معکوس کرده‌اند تا نفت را به عسقلان و سپس به پالایشگاه‌های اشدود و حیفا ارسال کنند که از طریق خطوط لوله به عسقلان متصل می‌شوند.

 

این سابت خبری افزود که طبق اعلام شرکت جهانی مدیریت ریسک دریایی آمبری، یک موشک دوربرد هفته گذشته به سمت ایلات پرتاب شد و به گنبد آهنین نفوذ کرد.

 

این شرکت گفت که حمله مذکور نشان دهنده تغییر در فعالیت‌های عملیاتی حماس است که نه تنها بنادر و شهرهای مجاور نوار غزه را موشک باران می‌کند بلکه در حالی که جنگ هفته سوم خود را به پایان رسانده به طور خاص موشک‌هایی را به سمت اهداف دور، پرتاب می‌کند

 

تحلیلگران معتقدند در صورت گسترش دامنه درگیری در منطقه ممکن است نگرانی‌های بیشتری در مورد اختلال در عرضه جهانی نفت ایجاد شود.

 

اندی لیپو، رئیس شرکت لیپو اویل نیز گفت که اسرائیل برای بهره برداری از پالایشگاه‌های خود به واردات نفت خام متکی است و از همین رو بنادر حیفا و اشدود را تحت نظارت کامل دارد.

 

وی با تاکید بر اینکه در صورت بسته شدن بنادر اشدود و حیفا، بندر ایلات اصلی ترین بندری است که باید رصد شود، تصریح کرد: سایر پایانه‌های صادرات نفت خام در منطقه که به دقت رصد می‌شوند، پایانه هایی هستند که نفت کش‌هایی را  که از تنگه هرمز عبور می کنند بارگیری می‌کنند که شامل راس تنوره در عربستان سعودی، بصره در عراق و بندر الاحمدی در کویت است.

 

وی تاکید کرد: آبراه دیگری نیز وجود دارد که تحت نظارت شرکت لیپو اویل  قرار دارد و آن بندر الفجیره است که در خارج از تنگه هرمز قرار دارد و محل اصلی سوخت‌گیری کشتی‌ها در خاورمیانه است.

 

انتهای پیام/

 

برچسب:

بندر اشدود،بندر ایلات،بندر عسقلان،نفت کش ها در بنادر اسرائیل

هیچ دیدگاهی درج نشده - اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Telegram Instagram X-twitter Eaparat Rss
آخرین اخبار
آینده قیمت برنج در ایران چه خواهد شد؟/ برنج ۳۰۰ هزار تومانی هم آرزو می‌شود؟!

ورود برنج ارزان به بازار/ برنج ۵۰ هزار تومانی از کجا بخریم؟

تمدید یک‌ماهه مهلت الزام اخذ گواهی خرید از رینگ صادراتی برای صادرات سیمان

تولید و مصرف سیمان ۱۰ درصد کاهش یافت

انتقاد وزیر اقتصاد از بانک مرکزی برای راه اندازی تالار دوم ارز؛ قول می‌دهم بازار پنجم و ششم ارزی هم راه می‌اندازید

قیمت دلار، یورو امروز ۱۷ آبان؛ روزهای آرام بازار ارز ادامه دارد

قطعی شبانه آب در برخی مناطق تهران/ جبره‌بندی آب در تهران آغاز شد؟

قطعی شبانه آب در برخی مناطق تهران/ جبره‌بندی آب در تهران آغاز شد؟

5 دهک درآمدی اول مشمول طرح کالابرگ الکترونیک/ افزایش سکوهای اینترنتی عرضه کننده 11 قلم کالای اساسی

منابع مرحله پنجم کالابرگ تامین شد

مدیر کل دفتر آمار گمرک منصوب شد

انتصاب اعضای کارگروه مرزی گمرک ایران با هدف تسهیل مبادلات تجاری

قیمت طلا از سقف گذشت/ قیمت جدید طلای جهانی امروز ۱۲ آبان‌ماه ۱۴۰۴

قیمت جدید طلای جهانی امروز ۱۵ مهر؛ افت جزئی قیمت انس

تجلیل از برگزیدگان المپیاد علمی دانشجویی كشور با حمایت بانك ملت

قیمت هرشانه تخم مرغ اعلام شد؛ بالاتر از این عدد گرانفروشی است

اعلام قیمت هر شانه تخم‌مرغ اعلام شد/ بالاتر از این قیمت گران‌فروشی است

فروش بیش از ۱۵ هزار سکه در سومین حراج

آغاز حراج سکه از ساعت ۱۲ امروز/ عرضه سکه‌های ضرب ۱۳۸۶

آغاز فروش جدید محصولات سایپا از 18 آبان + جدول

آغاز فروش جدید محصولات سایپا از ۱۸ آبان+جدول

نرخ تسعیر بدهی‌های ارزی شبکه بانکی اعلام شد

طبقه‌بندی ۶ گانه بانک‌ها ابلاغ شد

اختلال بانک ملت تا یک ساعت آینده رفع می شود

برگزاری مزایده عمومی ۳۸ فقره از املاك مازاد بانك ملت

اعلام تصمیم نهایی دولت درباره قیمت بنزین/ زمان افزایش قیمت بنزین مشخص شد؟

صرفه‌جویی ۱.۳ میلیون دلاری با کاهش تخصیص بنزین به خودروهای دوگانه‌سوز

بورس از گردنه روزهای اخیر، جان سالم به در می‌برد؟

سقوط ۲۱هزار واحدی شاخص کل/ بورس تهران در مسیر اصلاح

بانک ملت

جهش ۱۰۸ درصدی تراز عملیاتی بانك ملت در ۷ ماهه نخست سال

شورای رقابت: قرار نیست هر 3 ماه یکبار قیمت خودرو افزایش پیدا کند

دوره گارانتی خودرو و موتورسیکلت افزایش یافت

قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارزها امروز ۱۹ خرداد ۱۴۰۴/ دلار از نقطه اوج گذشت

قیمت دلار امروز ۱۲آبان/ تداوم کاهش قیمت دلار در بازار

صادرات شارژرهای خودرو ساخت ایران به آسیای میانه

نصب دستگاههای شارژ برقی در جایگاههای سوخت وارد فاز اجرایی شد

اختلال بانک ملت تا یک ساعت آینده رفع می شود

برندگان یازدهمین دوره قرعه‌كشی طرح گردونه بانك ملت مشخص شدند

وضعیت بانک آینده در انتظار تصمیم نهایی شورای سران قوا

ایران‌مال در حصر قراردادی صوری و ۲۰ ساله

مرکزپژوهش‌های مجلس:سقف وام ازدواج افزایش نیابد

آیا کارت رفاهی جهیزیه مشکل زوج‌های جوان را حل میکند؟

آرژانتین زیر تیغ ریاضت؛ محو طبقه متوسط با اجرای سیاست های صندوق بین المللی پول

آرژانتین زیر تیغ ریاضت؛ محو طبقه متوسط با اجرای سیاست های صندوق بین المللی پول

مجوز به بانک مرکزی برای پرداخت 85 هزار میلیارد تومان بابت تسویه بدهی به صندوق‌ بین‌المللی پول

تکلیف جدید بانک مرکزی برای تأمین ارز و بازپرداخت اقساط ارزی

بانک جهانی: ضریب جینی در ایران به 35.9 درصد رسید

پیش‌بینی بانک جهانی از آینده اقتصاد ایران: ۲.۵ میلیون نفر امسال در ایران فقیر می‌شوند

پربیننده ترین ها
  • ورود برنج ارزان به بازار/ برنج ۵۰ هزار تومانی از کجا بخریم؟
  • قیمت جدید طلا و سکه ۲۲ مهرماه ۱۴۰۴/تلاطم در قیمت‌ها همچنان ادامه دارد
  • قیمت خرید تضمینی گندم بالاخره تعیین شد+جزئیات
  • سایه جنگ آمریکا و چین از سر بازار رمزارزها برداشته شد؟
  • خبر خوب برای متقاضیان پشیمان از نهضت ملی؛ امکان انصراف و بازگشت وجه فراهم شد
  • انحلال سازمان های قانونی وزارت جهاد کشاورزی منتفی شد
  • آخرین بروزرسانی قیمت ارزهای تجاری/ دلار توافقی چند؟
  • فروش فوری وانت سایپا ۱۵۱ از یکشنبه ۲۰ مهرماه
  • صادرات آلمان به آمریکا به پایین‌ترین رقم ۴ سال اخیر رسید
  • علت گرانی قیمت مرغ مشخص شد+ جزئیات
پیشگام اقتصاد
  • تماس با ما
  • درباره ما

طراحی و تولید: آبان مدیا

Telegram Instagram X-twitter Eaparat Rss

© کلیه حقوق این سایت متعلق به پیشگام اقتصاد بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلا مانع است.

  • صفحه نخست
    • آخرین اخبار
    • سایر
  • اقتصاد کلان
  • بانک و بیمه
  • بورس
  • خودرو
  • طلا و ارز
  • راه و مسکن
  • کشاورزی
  • نفت و انرژی
  • صنعت و تجارت
  • اقتصاد جهان